måndag 31 januari 2011

LUFFAREN

Idag har jag varit med om något lite udda...
Efter skolan tog jag mig till jobbet för att knäcka extra några timmar som sopgubbe!
Som sopgubbe kan man väl inte direkt klä sig i sina mest tilltalande kläder...
Allt gick fint när jag stod med bilen på Storgatan och lastade in diverse
trasig elektronik & wellpapp i bilen..
Det roliga händer först efter när jag ska gå längs halva storgatan iförd skapligt ful
utstyrsel, kånkandes på en ikea-påse med massa kläder (ridkläder från bilen - dvs skitiga kläder),
En plastback med diverse flaskor, k-sprit, motorolja & spolarvätska samt en Brasse-stol!
Jag fick Sjuka blickar på gatan vill jag lova!
SÅ jag började skratta där jag gick för mig själv, med en brasse-stol under ena armen och k-sprit under andra! Då är det två som vänder sig om och stirrar på mig med ögon som sa;
"vilken idiot, en ung uteliggare"
Ännu roligare - jag skarrate lite till & de trodde nog jag gick på nåt!

I övrigt gick allt fint förutom att jag välte en cykel, när jag parkerade - förlåt till dej, men det var mest som en vindpust! Väl färdig knatade jag iväg på 45 minuters Massage - Kändes mycket lyxigare!

Hoppas ni haft en fin dag, nu inväntar jag Frida & ser på "Dom kallar oss artister" med underbara Salem!



2 kommentarer:

  1. Jobbar du inte kvar på Nilson? =)

    SvaraRadera
  2. Hej Hanna! Jojjomen ja jobbar kvar ca 2 dagar i veckan håller ja till i butiken. Tors & fre denna veckan :)

    SvaraRadera