måndag 2 april 2012

Otursdrabbad

Jag vill påstå att jag i princip nåt höjden av otur idag. Bakgrundsinfo: jobbat närmre 40 timmar under helgen. Kommer hem sent igår kväll. Kommer hem och hittar inte hemnyckeln. Hittar istället jobbnyckeln. Som ska vara, just det på jobbet. Nåja det löser sig. Som det brukar göra. Fixar och packar det sista somnar runt två. Klockan ringer 04.45, jag är omänskligt trött. Skyndar till tåget. Sedan ser summeringen ut så här: tåget kommer EN station. Ja mina vänner helt riktigt EN. Där är det totalstopp. Vi sitter fast i 1.5 timme! Sedan efter många om och men tar en buss oss till Gbg. Rejält försenad. Missat tåget till Kd med råge. Lyckas tillslut sätta mig ner för frukost. Lätt illamående och lagom irriterad. Äntligen. Beställer en varm kalkon- och ostmacka. Nej men då är mackjäveln allt annat än varm. Känner mig som världens bittraste kärring. Får den omvärmd. Vart ju lite bättre. Här börjar jag dra lite på smilbanden åt det hela. På tiden. Sedan ska jag resa mig och stiga på tåget som äntligen ska ta mig till Kd. Jo men då går min påse med diverse presenter och annat sönder. Jajjemen det trillar ut. Knäcker mig, skrattar för mig själv så att jag måste verkat minst sagt märklig. Köper en väska. Packar om och kliver på tåget. Ett kulturtåg minsann!
Så här är jag nu:-)

Hoppas ni mår bra!





- Stor kram // Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar